Nazwa gry: „Ekonomiczny wyścig uliczny”
Ilość graczy: 2-3 osoby
Czas rozgrywki: 30-40 min. (w zależności od tego, kiedy
ostatni gracz dotrze na metę)
Gra przeznaczona jest dla osób zainteresowanych ekonomią,
chcących poszerzyć swoją wiedzę
w jej zakresie.
Cel gry: Celem gry jest zarobienie jak największej sumy
pieniędzy, okrążając dwukrotnie trasę gry.
Spis elementów:
- Plansza
- Pionki w kształcie samochodzików
- Karty z pytaniami za 10 i 20 złotych
- Karty "niespodzianki"
- Kostka do gry
- Pieniądze (5 zł, 10 zł, 20 zł)
- Karty podpowiedzi
- Karta odpowiedzi
- Opakowanie
- Instrukcja
Instrukcja:
Gracze ustawiają swoje pionki na starcie (pole oznaczone jako parking).
Każdy z graczy rzuca kostką – ten, który wyrzuci największą liczbę oczek zaczyna rozgrywkę.
Kolejni gracze rozpoczynają grę w zależności od liczby wyrzuconych oczek (osoba, która ma ich więcej, zaczyna jako następna).
Gracze ustawiają swoje pionki na starcie (pole oznaczone jako parking).
Każdy z graczy rzuca kostką – ten, który wyrzuci największą liczbę oczek zaczyna rozgrywkę.
Kolejni gracze rozpoczynają grę w zależności od liczby wyrzuconych oczek (osoba, która ma ich więcej, zaczyna jako następna).
Jeśli gracze wyrzucą taką
samą liczbę oczek, rzucają kostką jeszcze raz.
Gracz przesuwa się na planszy o
liczbę wyrzuconych na kostce oczek.
Każde nieoznaczone pole to pole z pytaniem.
Stając na polu z danym kolorem, gracz losuje kartę z talii o danym kolorze
(np. stając na żółtym polu, losuje się kartę o żółtym kolorze).
Za poprawną odpowiedź, gracz może otrzymać 10 lub 20 złotych (w zależności od stopnia trudności pytania). Pytanie za 10 zł posiada 4 warianty odpowiedzi, spośród których tylko jedna jest poprawna. Za udzielenie poprawnej odpowiedzi gracz otrzymuje 10 zł.
Stając na polu z danym kolorem, gracz losuje kartę z talii o danym kolorze
(np. stając na żółtym polu, losuje się kartę o żółtym kolorze).
Za poprawną odpowiedź, gracz może otrzymać 10 lub 20 złotych (w zależności od stopnia trudności pytania). Pytanie za 10 zł posiada 4 warianty odpowiedzi, spośród których tylko jedna jest poprawna. Za udzielenie poprawnej odpowiedzi gracz otrzymuje 10 zł.
Za nieudzielenie odpowiedzi na pytanie lub udzielenie
błędnej odpowiedzi, gracz pozostaje na miejscu bez żadnego zysku ani straty.
Jeżeli gracz nie zna odpowiedzi na pytanie, może skorzystać z płatnej karty podpowiedzi oznaczonej znakiem "!", za którą musi zapłacić 5 złotych lub (jeśli posiada) może wykorzystać kartę niespodziankę z darmową podpowiedzią.
Jeżeli gracz nie zna odpowiedzi na pytanie, może skorzystać z płatnej karty podpowiedzi oznaczonej znakiem "!", za którą musi zapłacić 5 złotych lub (jeśli posiada) może wykorzystać kartę niespodziankę z darmową podpowiedzią.
Pytanie za 20 złotych jest pytaniem otwartym – gracz musi sam
udzielić odpowiedzi na pytanie. Pozostali gracze na podstawie karty odpowiedzi
decydują, czy odpowiedź jest udzielona w sposób prawidłowy.
Jeśli gracz trafi na pole ze znakiem zapytania losuje kartę
niespodziankę. Gracz zobligowany jest do wykonania polecenia z wylosowanej karty. W przypadku, kiedy zawodnik wylosuje w ramach karty niespodzianki podpowiedź,
zachowuje ją dla siebie do momentu jej użycia. W przypadku, gdy gracz nie ma
wystarczającej ilości pieniędzy, a wylosował kartę z wypłacaniem pieniędzy,
zatrzymuje ją do momentu, aż uzbiera wystarczającą kwotę. Po użyciu karty,
odkłada ją pod spód talii kart niespodzianek. Pozostałe karty po użyciu zostają odłożone na spód talii.
Jeśli gracz stanie na polu oznakowanym „x2” losuje pytanie
jak w przypadku zwykłego pola, lecz za dobrą odpowiedź otrzymuje podwójną zapłatę.
Jeżeli udzieli złej odpowiedzi, nie traci ani nie zyskuje nic.
Jeżeli udzieli złej odpowiedzi, nie traci ani nie zyskuje nic.
Gracz, który przechodzi przez start otrzymuje za każdym
razem kwotę 20 zł.
Gracz, który pierwszy dotrze na metę (parking), dostaje
nagrodę pieniężną w wysokości 30 zł,
drugi 20 zł, a ostatni gracz
otrzymuje 10 zł.
Wygrywa zawodnik, który podczas rozgrywki zbierze największą
sumę pieniędzy.
Powyżej na zdjęciu zaprojektowane przez nas: plansza, karty z pytaniami, pieniądze o wartości pięciu złotych.
Na zdjęciach powyżej:
1) Przykładowe "karty niespodzianki"
2) Przykładowa karta z pytaniem oraz karta podpowiedź
Pozostałe pieniądze ↑
Oto krótka lista przykładowych pytań, które mogłyby zostać zawarte w kartach z pytaniami:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz